CELE FUNDACJI:

  1. Za cel fundacji określa się:
    1. Propagowanie oraz popularyzację rozwiązań promocyjnych, innowacyjnych oraz ekologicznych związanych z wykorzystaniem zielonej energii oraz poprawą efektywności energetycznej w usługach, przemyśle, wytwarzaniu dóbr, tworzeniu procesów itp.
    2. Wsparcie przedsiębiorstw w tworzeniu, wdrożeniu, opracowaniu innowacji oraz wdrażaniu rozwiązań cyfrowych, nowych technologii, Przemysłu 4.0, zazielenieniu i eko – efektywnym zarządzaniu
    3. Realizacja, wsparcie oraz inicjacja postaw innowacyjnych oraz przedsiębiorczych wśród jednostek sektora publicznego oraz prywatnego.
    4. Prowadzenie wszechstronnych   działań   na   rzecz   lepszego   wykorzystania potencjału  intelektualnego  i  technicznego  ośrodków nauki   oraz   transferu   wyników   prac   naukowych   do   gospodarki krajowej i na eksport,
    5. Analizowanie wyników badań własnych oraz innych badań naukowych nad innowacjami,
    6. Prowadzenie badań nad transferem innowacji oraz jego zależnością pomiędzy gospodarką państwową i zjawiskami gospodarczo – społecznymi.
    7. Uczestnictwo, a także organizacja wydarzeń naukowych krajowych, regionalnych oraz międzynarodowych promujących innowacje, transfer innowacji oraz współpracę B+R z biznesem.
    8. Uczestnictwo, a także organizacja misji zagranicznych, targów i innych eventów promujących innowacje oraz nowe technologie
    9. Prowadzenie działań  na rzecz stymulowania  i promowania  innowacyjności oraz wielokierunkowego rozwoju przedsiębiorczości
    10. Wspieranie inicjatyw oraz ich inicjowanie na rzecz budowy organizacji zrzeszających ośrodków B+R, przedsiębiorców zainteresowanych innowacjami.
    11. Promocja oraz propagowanie innowacyjności oraz postaw innowacyjnych jako wsparcie badań naukowych w uczelniach wyższych w krajach europejskich.
    12. Promocja oraz wspieranie badań naukowych i ich wyników w zakresie ekonomicznych i procesowych aspektów działalności gospodarczej.
    13. Wspieranie i   organizowanie   projektów   badawczych,   informacyjnych kształceniowych i wydawniczych służących zdobywaniu i upowszechnianiu wiedzy
    14. Wzmacnianie rynku pracy i aktywizowania osób fizycznych oraz organizacji i przedsiębiorców przez nowoczesne formy rozwoju przedsiębiorstw oraz prawidłowy transfer innowacji w tym edukacji i szkoleń
    15. Wsparcie działalności organizacji, których celem statutowymi są: działalność naukowa, techniczna, oświatowa, gospodarcza a także organizacje państwowe i samorządowe.
    16. Obsługa osób fizycznych i prawnych w zakresie pozyskiwania środków pomocowych, dotacji, subwencji z programów skierowanych do tych osób.
    17. Współpraca z osobami fizycznymi i prawnymi w zakresie realizacji projektów finansowanych ze środków zewnętrznych takich jak fundusze państwowe, fundusze europejskie, fundusze międzynarodowe.

REALIZACJA CELÓW:

  1. Powołana fundacja realizuje postawione cele poprzez:
    1. Prowadzenie badań naukowych nad rozwojem sektora innowacyjności w różnych postaciach w tym procesowych, produktowych oraz usługowych, prowadzenie i propagowanie wyników badań dotyczących wpływu transferu innowacji na rozwój działalności gospodarczych tym samorządowych i państwowych.
    2. Współpracę z innymi organizacjami w ramach działań wskazanych w punkcie a.
    3. Prowadzenie badań, audytów, analiz zleconych przez inne podmiotu.
    4. Opracowanie i publikacja ekspertyz, audytów, analiz dotyczących działalności gospodarczych oraz innowacji.
    5. Udzielanie subwencji, grantów, stypendiów, dotacji w zakresie działalności w zakresie wskazanym w celach fundacji.
    6. Opracowanie oraz prowadzenie szkoleń, doradztwa, coachingu, mentoringu w zakresie prowadzenia działalności, transferu innowacji, uzyskania, rozliczania i prowadzenia projektów współfinansowanych z funduszy zewnętrznych.
    7. Tworzenie klastrów, stowarzyszeń, organizacji, których zadaniem będzie wsparcie przedsiębiorczości i promowanie postaw przedsiębiorczych, innowacyjnych, ekologicznych lub promocja i działania w obszarze badawczo-rozwojowym.
    8. Reprezentację interesów organizacji, które działają w obszarze celów Fundacji.
    9. Przygotowanie, organizację i prowadzenie eventów, targów, misji gospodarczych, wizyt studyjnych, konferencji, szkoleń, warsztatów, zjazdów, seminariów i innych form konsultowania i przekazywania wiedzy w obrębie celów fundacji zarówno w kraju jak i zagranicą.
    10. Prowadzenie działalności ekologicznej, edukacyjnej, doradczej, badawczo-rozwojowej, naukowej i szkoleniowej.
    11. Prowadzenie działań związanych z celami Fundacji zleconymi przez zewnętrzne organizacje.
    12. Współpraca z osobami fizycznymi oraz osobami prawnymi, które mogą wesprzeć działalność Fundacji technicznie, innowacyjnie, ekologicznie finansowo, szkoleniowo, doradczo, informacyjnie.
    13. Prowadzenie kampanii reklamowych i działań promocyjnych, których celem będzie promocja innowacyjności, internacjonalizacji przedsiębiorstw, zazielenienia przedsiębiorstw oraz promocja finansowania zewnętrznego na rzecz inwestycji.
    14. Wydawnictwo czasopism, magazynów, ulotek, publikacji oraz broszur i stron internetowych w zakresie objętym celami Fundacji.
    15. Organizowanie działalności eksperckiej i doradczej.
    16. Realizacja i   współrealizacja   inwestycji   oraz   przedsięwzięć   gospodarczych służących celom statutowym Fundacji.